idag är en dag jag inte kommer att komma ihåg

idag ligger det ingen post på min dörrmatta för idag är det lördag. idag äter jag vindruvor i två färger, blåa och gröna. idag blir jag och min mamma irriterade på varandra i telefonen och skriker lite granna och två minuter senare när vi lagt på kan jag inte minnas anledningen till varför vi skrek. idag promenerar jag i solen och gruset knastrar under sulorna på min vinaröda kängor och jag tänker att det kanske börjar bli dags att byta till något somrigare. idag plingar min granne med nålstick i armbågsvecken på min ytterdörr och vi dricker svart kaffe och han frågar om han får tända en cigg och det får han och så han bjuder mig på ett bloss också och röken kittlar i min mun och i näsan. idag lyssnar jag på marvlettes och pacific!. idag läser jag en rad av lukas moodysson och den går såhär "ditt hjärta är en stjärna som lyser i min hjärna". idag gör jag en lista på alla yrken jag inte vill bli för att komma på vad det är jag vill bli, listan blir lång. idag simmar mina fiskar runt och runt eiffeltornet och alec slöjfenor glimmar fint. idag försöker jag göra läxor, men det går dåligt och jag kommer nästan ingenstans. idag är det för varmt och kvalmigt i min lägenhet och jag öppnar alla fönstrena och balkongdörren och hettan försvinner bort någonstans, jag vet inte vart. idag är en dag jag inte kommer att komma ihåg. /jimi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0