Ibland blir jag arg

hittade en helt fantastisk ny musiker imorse. Hope Sandoval. Riktigt mysigt att ha i bakgrunden en melankolisk lördagsmorgon.
Idag ska jag titta upp utbildningar. jag tycker hela processen är så fruktansvärt frustrerande. Allt jag vill läsa är för svårt att komma in på. Det gamla skolsystemet med betyg är så förlegat, varför inser inte folk det? Det säger ingenting, ingenting om hur jag är utan bara om omständigheterna under min skoltid. Personer förändras, ständigt. Speciellt nu efter gymnasiet när man verkligen formar den man är, ska man behöva gå runt och bära på skammen för att man inte var så fokuserad när man var 16, 16 år, jag visste inte vem jag var då. Men nu när jag väl börjar inse lite om mig själv, nej då är det försent för att bara börja om utan det krävs extremt mycet för att resa sig igen. Läste lite om Arkitektutbildningen som jag tycker verkar vara jätterolig, men nej, det skulle krävas 2 år av komvuxstudier att komma in. 2 år, av mitt liv. De flesta brukar svara då att jag borde göra högskoleprovet. Och ja, det är ett hyfsat bra komplement till gymnasiebetygen, men samtidigt kräver det säkert flera försök och där ska man också kunna saker som kanske inte är relevanta till den utbildning jag vill ha. Människor kan anpassa sig, och helt ärligt, minns du vad du lärde dig på gymnasiet?
 
/ Charlie.


Kommentarer
Postat av: jimi

lärde mig inget. men när jag var liten lärde jag mig att shaum är en stadion där det simmar späckhuggare på seaworld. seaworld ligger i florida som ligger usa. det lärde jag mig. det fick jag nytta av att kunna idag.

2008-12-13 @ 22:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0