ny favorit

Efter att ha pluggat in så mycket bilder att det känns som hjärnan ska explodera, så tar jag nu en välförtjänad paus från mitt arbete och ägnar lite tid åt att skriva här. Har nyss upptäckt att jag har en ny favoritfotograf, Henri Cartier Bresson. Han är fransman, som man kanske anade och var verksam nästan hela tiden tills hans död 2004. Han reste runt i hela världen och smygfotograferade människor och staden. Han brukade sätta sig vid en plats och helt enkelt vänta på att ett avgörande ögonblick att fånga en bra bild, ibland flera timmar. Han bilder kan sig idag kanske te sig lite väl gammelmodiga enligt några i min klass, men jag tycker att hans bilder verkligen fångar en tid och att mänskliga känslor är tidlösa.
Kanske något att beställa hem och fixa i ramar? Vill verkligen designa en egen lägenhet nu, tänk om man hade råd! då kanske jag skulle kunna skrota allt skit jag har i min andra handslägenhet och ha mina snygga, fräscha saker. gud, vore helt underbart.
 
/ Charlie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0